AANSPRAKELIJKHEID HOOFDBOEKER
De hoofdboeker of opdrachtgever is aansprakelijk voor de gehele boeking en voor alle personen die op de boeking vermeld staan. Aansprakelijkheid voor bv. de betalingsverplichting, wijzigingskosten en annuleringskosten.
AANVRAAG- OPTIEBOEKING
Indien een deel of een gehele boeking op aanvraag gezet moet worden wil dat zeggen dat de touroperator moet mailen of bellen naar de aanbieder van het product, bv. hoteleigenaar of luchtvaartmaatschappij, om beschikbaarheid te vragen voor het gevraagde product. De wachttijd kan variëren van een paar uur tot een paar dagen afhankelijk wanneer de aanbieder de touroperator contacteert. Een optieboeking wil zeggen dat je de mogelijkheid hebt een aantal dagen de boeking vast te laten houden door het reisbureau zonder dat je aan kosten vastzit. Na de optie tijd wordt de boeking definitief mits je daar opdracht toe gegeven hebt. Het reisbureau heeft het recht de optieboeking te annuleren als je geen bericht meer hebt gegeven na de optietijd.
ANDERE CULTUUR
Het leuke van een vakantie in het buitenland, is de ontmoeting met andere mensen en gewoonten, een andere cultuur en ander soort eten. Alles kan anders zijn dan thuis. Daarom raden wij je aan om rekening te houden met de positieve en minder positieve kanten van dit cultuurverschil. Zo kunnen de maaltijden afwijken van wat je in Nederland gewend bent. Het ontbijt zal bijvoorbeeld vaak bestaan uit broodjes met jam, koffie en thee, soms uitgebreid met worst en kaas. Veelal kan je tegen bijbetaling wel wat extra's krijgen. Je kan ook tijdens het diner gerechten verwachten die je thuis niet gewend bent. Wij vertrouwen er op dat je de buitenlandse keuken wel zult waarderen. In diverse hotels wordt een zelfbedieningssysteem gehanteerd. Eventuele bediening zal ook niet altijd even snel zijn. Besef dan maar dat je vakantie hebt en probeer je aan te passen aan het tempo in jouw vakantieland. Je dient ook rekening te houden met bijvoorbeeld een beperkte openstelling van musea, winkels en uitgaansmogelijkheden, een beperkter aanbod van faciliteiten in het voor- en naseizoen, in de weekenden en op feestdagen en andere dinertijden.
ANVR
Ons boekingskantoor, Flex Travel, is aangesloten bij de ANVR. Dat houdt in dat je gewaarborgd bent van de ANVR zekerheid met zijn klantvriendelijke boekingsvoorwaarden en kwaliteitsnormen.
BAGAGE VLIEGREIS
Low cost luchtvaartmaatschappijen ( bijv. Transavia, Easyjet en Ryanair) gaven een aantal jaren geleden het startsein om ruimbagage apart te laten betalen. Nu hebben de andere luchtvaartmaatschappijen dit ook doorgevoerd.
Je kan diverse soorten gewichten reserveren van 15 kg tot 23 kg of meer per persoon. Voor handbagage in de cabine dien je vaak ook bij te betalen. Om veiligheidsredenen mag de handbagage een bepaalde afmeting en gewicht hebben, die per luchtvaartmaatschappij verschilt. De bagage dient voorzien te zijn van kofferlabels met je naam en adres erop.
BETALINGSPROCEDURE
Bij boeking vraagt ons boekingskantoor een aanbetaling, die afhankelijk is van de onderdelen, die geboekt zijn. De premie van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering is inbegrepen bij de aanbetaling. Het restantbedrag wordt 7 weken voor vertrek voldaan. Als een boeking binnen 7 weken voor vertrek plaatsvindt, dan wordt de totale reissom gevraagd te voldoen. Betalingen kunnen alleen per bankbetaling voldaan worden.
BOEKINGSVOORWAARDEN
Vakantiecafe.nl boekt alle reizen bij het boekingskantoor Flex Travel, die aangesloten is bij de ANVR, zodat je gewaarborgd bent van de ANVR zekerheid. Indien er een vakantieaanbod is, die niet onder de ANVR voorwaarden valt, worden de boekingsvoorwaarden van betreffend geboekte leverancier toegepast.
CHARTER/ LIJNDIENSTVLUCHTEN
Er wordt gevlogen met charter- en lijndienst vluchten naar de vakantiebestemmingen. Chartervluchten zijn vakantievluchten, die voor een groot deel door de reisorganisaties ingekocht worden. Meestal zijn de tijden variabel en kunnen zelfs veranderen als je op de vakantiebestemming bent. Bij chartervluchten is er de mogelijkheid dat de route verandert waardoor de vlucht bijv. een extra tussenstop kan maken, maar komt weinig voor.
Het is belangrijk om op de vakantiebestemming de chartervluchten te bevestigen. Lijndiensten daarentegen vliegen in principe altijd op schema, die per tijdsbestek, vastgesteld zijn.
CONTACTADRES
Je kan de contact gegevens onder het menu "contact" vinden.
DYNAMIC PACKAGING
De term "Dynamic Packaging' houdt in dat de boeking bestaat uit losse onderdelen van diverse reisaanbieders. Met andere woorden, het is een reis op maat gemaakt.
GRENSDOCUMENTEN
je dient er zelf zorg voor te dragen dat je een geldig grensdocument in jouw bezit hebt. Vakantiecafe.nl kan hiervoor geen verantwoording nemen. Het is niet mogelijk om met een verlopen paspoort te reizen. Vaak moet je paspoort na de reis nog enkele maanden geldig zijn. Heb je een buitenlandse nationaliteit? Neem dan even contact op met de ambassade van jouw land van afkomst voor informatie over het verkrijgen van de juiste grensdocumenten. Voor alle duidelijkheid: Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de controle van de vereiste grensdocumenten voor de door jouw geboekte reis. Alle kinderen hebben tegenwoordig hun eigen identiteitsdocumenten.
INCHECK EN UITCHECK TIJDEN
Bij de meeste vakantieverblijven zijn de inchecktijden op de dag van aankomst vanaf ca. 15.30 uur en de uitcheck tijden tussen 10.00 en 12.00 uur op de dag van vertrek. Informeer bij boeking wat de in- en uitcheck tijden zijn voor jouw geboekte accommodatie.
JUISTE PASPOORTGEGEVENS
Vakantiecafe.nl/Flex Travel heeft de paspoortnamen nodig om een reservering te maken. Indien een voor- of achternaam niet goed op de reisdocumenten vermeld staat, kan dat voor extra kosten zorgen. De eerste voornaam op het paspoort is voldoende.
KLACHTENPROCEDURE
Uiteraard doen wij er alles aan om onze reizen tot uw volle tevredenheid uit te voeren. Maar mocht het toch voorkomen dat er klachten zijn, neem dan in eerste instantie contact op met de betrokken verhuurder of de plaatselijke agent. Vergeet niet te vragen of er een rapport van jouw klacht gemaakt kan worden ter plaatse. Indien de klacht niet naar wens wordt opgelost, kan je contact opnemen met Vakantiecafe.nl via telefoon nr: 06 42 89 80 54. Of je kan bij thuiskomst een brief schrijven naar ons, zodat wij deze klacht trachten op te lossen en/of door te sturen naar de reisorganisatie. Mocht de klacht dan nog niet opgelost zijn, moet het binnen 3 maanden na terugkomst in Nederland doorgestuurd worden naar de Geschillencommissie om nog behandeld te kunnen worden indien de reis bij een ANVR reisorganisatie geboekt is. Bij alle andere reizen die buiten de ANVR/SGR voorwaarden vallen gelden boekingsvoorwaarden van betreffend geboekte leverancier/Vakantiecafe.nl.
LINKS
Wij hebben zorgvuldig een aantal interessante links voor jou samengesteld. Je kan deze in de menu items vinden onder "handige links"
MEDICIJNEN
Gebruik je bepaalde medicijnen, zorg dan dat je er tijdens jouw vakantie voldoende van bij je hebt. Neem vooral ook een kopie van het recept mee zodat je bij eventueel verlies of diefstal ervan nieuwe medicijnen kunt kopen. Bovendien kan je daarmee bij controle door de douane aantonen dat het hier om medicijnen gaat.
ONS SPECIALISME ANDALUSIË, ZUID SPANJE
Ons specialisme is Andalusië, Zuid Spanje . De eigenaresse Pauline Dukker is in 2001 begonnen met de verhuur van "casas rurales", mooie landelijke accommodaties in de binnenlanden van Andalusië, waaronder het prachtig Moorse dorp Castillejos.
Door de vele jaren opgebouwde contacten met plaatselijk gerenommeerde agenten, heeft Vakantiecafe.nl een groot aanbod aan accommodaties in het zuiden van Spanje.
We verzorgen landelijke huizen en hotels van Cadiz tot Almeria, van de zuidkust tot het noorden van Andalusië. Echt authentieke huizen en hotels met het behouden Spaanse karakter. Niet in de drukke toeristische gebieden maar meer in rustige gebieden, waar men het gevoel heeft er echt even uit te zijn. We hebben jaren ervaring in het organiseren van groepen, bijvoorbeeld voor scholen, verenigingen of bedrijven. Elk onderdeel van de reis kan op maat gemaakt worden. Voor ons is niets onmogelijk. Wij organiseren al vele jaren mooie rondreizen, die naar de wens van de klant gemaakt worden.
PREFERENTIES/ESSENTIES
Je kan bij jouw boeking speciale wensen (balkon, zonzijde etc.) kenbaar maken. Een preferentie blijft een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden.
Helaas kan je niet meer essenties indienen bij reisorganisaties, uitzonderingen daar gelaten. Een essentie is een wens, die gegarandeerd kan worden. Wij proberen altijd direct met de accommodaties de wensen van onze klanten als essentie te bevestigen.
REISAANBOD
Wij zijn een allround Andalusië specialist en dat wil zeggen dat wij alle vakantieproducten boeken, die er op de reismarkt bestaan. Wij boeken vliegtickets, accommodaties, rondreizen en groepsreizen. Vakantiecafe.nl wil dat je elke geboekte vakantie met volle tevredenheid en vol ontspanning beleeft.
REISBESCHEIDEN
Je ontvangt ca. 1,5 week voor de vertrekdatum naar jouw bestemming de reisbescheiden. Check zorgvuldig jouw gegevens op je vliegtickets en/of boekingsbevestiging. Neem contact op met ons, mocht er een fout geslopen zijn in de reisbescheiden
REISBROCHURES
Vakantiecafe.nl werkt zelf niet met reisbrochures. .
REISLITERATUUR
Als je tijdens jouw vakantie excursies of rondreizen gaat maken, is het interessant om van te voren iets over het desbetreffende gebied te lezen. Er is heel veel reisliteratuur op de markt, waar je uit kan kiezen bv. Lonely Planet of de ANWB-extra boekjes. Je kan je voorbereiden en meer lezen over het leven van de betreffende bestemming.
REISVERZEKERINGEN
Bij een onbezorgde vakantie hoort een goede reis- en/of annuleringsverzekering. Hoeveel tijd je ook aan de voorbereiding besteedt en hoe goed jouw vakantie ook geregeld is, er kan voor of tijdens jouw vakantie altijd iets gebeuren, waardoor je niet met vakantie kan of je vakantie op een teleurstelling uitloopt. Het is dus belangrijk je goed in te dekken tegen financiële risico's en je te verzekeren van een goede hulpverlening, in geval van nood.
RESERVERINGSKOSTEN
Het kan zijn dat touroperators reserveringskosten in rekening brengen. De bedragen kunnen variëren van € 10,00 tot ca € 50,00 per boeking.
SPECIALE MAALTIJDEN VLIEGREIS
Indien je een dieet of een speciale maaltijd in het vliegtuig wenst, kan je dit bij boeking doorgeven aan ons. Het verzoek kan tot 48 uur voor vertrek doorgegeven worden aan de luchtvaartmaatschappij. Indien de maaltijden niet inbegrepen zijn in de reissom, kunnen wij helaas niets voor je regelen.
STICHTING CALAMITEITENFONDS
Deze stichting is opgericht om de vakantieganger te behoeden voor extra kosten in geval van aardbevingen, tornado's, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, politieke onlusten, terrorisme en oorlogshandelingen. Deze gebeurtenissen kunnen leiden tot het abrupt afbreken van de vakantie en directe repatriëring noodzakelijk maakt. Naast het voortijdig beëindigen van de vakantie kan de vakantieganger geconfronteerd worden met extra kosten. Ook het bedrag voor het nog niet genoten deel van de vakantie is verloren. De Stichting Calamiteitenfonds Reizen neemt deze kosten voor haar rekening mits per boeking tot maximaal negen personen een bedrag van € 2,50 is voldaan. Mocht er geen heffing van de calamiteitenfonds op de boeking vermeld staan, dan is de betreffende touroperator niet aangesloten bij het fonds en kan je dus niet gebruik maken van deze verzekering. klik hier hier voor meer informatie.
VERZORGING ACCOMMODATIE
Logies is alleen overnachting zonder maaltijden.
Logies/ontbijt is overnachting met ontbijt.
Halfpension is overnachting, ontbijt en lunch of diner (naar keuze)
Volpension is overnachting, ontbijt, lunch en diner.
All inclusive is overnachting, ontbijt, lunch, diner, snacks & versnaperingen en diverse non-alcoholische en alcoholische drankjes.
Hotel Garni is een hotel, die over het algemeen alleen overnachting aanbiedt.
WEBSITE
Deze website is uiterst zorgvuldig in elkaar gezet. Toch kan het zijn dat er informatie mist of gegevens niet duidelijk genoeg zijn.
Wij horen graag jouw reactie, opmerkingen of klachten. Het is verder verboden om gegevens te kopiëren of voor commerciële doeleinden te gebruiken zonder ons geïnformeerd te hebben voor eventuele toestemming.
WENSENLIJST
Heb je geen idee wat voor vakantie het beste bij je past of heb je hulp nodig bij het uitzoeken van een passende reis/vakantie. Dan kan je de wensenlijst via het offerte formulier zo compleet mogelijk invullen, zodat wij een goed beeld krijgen wat je wensen zijn. Binnen 48 uur proberen wij contact met je op te nemen om samen tot een goede vakantie te komen.